Restart și stare de bine la început de an

Cei mai mulți dintre noi intrăm în Noul An cu motivații proaspete și, cum, în general agenda pe luna Ianuarie este mai liberă, ne oferă timpul perfect pentru a ne ocupa de noi înșine și a ne pregăti pentru anul care ne stă înainte. Se consideră că sunt șase piloni de o importanță vitală pentru sănătatea și fericirea omului. Chiar consolidarea unuia sau a doi dintre acești piloni este un pas în direcția corectă, totuși luând măsuri pentru consolidarea tuturor celor șase, pentru a crea echilibru și armonie, vom avea posibilitatea de a ne bucura de cele mai mari avantaje.

Alimentație bună

Furnizarea de nutrienți necesari corpului este o piatră de temelie a sănătății și stării de bine. Ia măsuri pentru a elimina alimentele procesate din alimentație deoarece acestea au un conținut ridicat de zahăr, sare, grăsimi nesănătoase și aditivi. În schimb, alege să gătești mâncarea de la zero și crește aportul de fructe și legume. Acest lucru poate fi foarte simplu, asigură-te că cel puțin jumătate din farfuria ta, la fiecare masă, este alcătuită din fructe și legume de diferite culori.

Mai multă mișcare

Beneficiile mișcării, atât din punct de vedere metal, cât și fizic sunt de necontestat. Dacă în ultima vreme ai stat departe de exerciții fizice, s-ar putea să fie descurajant să găsești timp pentru a te reîntoarce la o rutină. Începe ușor și crește intensitatea exercițiilor pe măsură ce condiția ta fizică se îmbunătățește. De exemplu, cum ți se pare ideea să faci o plimbare rapidă 30 de minute sau să faci jogging în pauza de prânz? Deasemenea există aplicații pentru telefonul mobil care oferă planuri de exerciții utile pentru cei care încep de la zero.

Motivația venită din exterior și responsabilizarea pot fi deasemenea utile, așa că încearcă să faci exerciții cu un prieten, să rezervi câteva ședințe cu un antrenor personal. Găsește un tip de exercițiu de care să te bucuri, acesta este unul dintre cele mai importante lucruri pentru a-ți menține motivația.

Somnul

Odihna suficientă este esențială pentru sănătatea fizică și psihică. În timpul somnului au loc procesele de reparație și regenerare a organismului. Obiceiul de a nu dormi suficient crește semnificativ riscul de a dezvolta cancer, Alzheimer, diabet, boli cardiovasculare și o serie de afecțiuni psihice.

Stabilește-ți o rutină de culcare și păstreaz-o cu sfințenie. Trezește-te și culcă-te la aceeași oră în fiecare zi, în așa fel încât să ai 7-8 ore de somn.

Pregătește-ți dormitorul să fie un loc primitor. Aer răcoros, întuneric și fără gadget-uri. Evită cafeina și alcoolul, exercițiile seara și mesele bogate luate noaptea târziu. Nu vă expuneți la lumină albastră înainte de somn, în schimb faceți o baie caldă, puteți adăuga săruri relaxante sau citiți în pat o carte bună.

Reducerea stresului

Stresul este o epidemie modernă care are consecințe cronice asupra sănătății noastre. În timp ce stresul poate părea copleșitor și încercarea de a-l reduce încă un lucru care să te dărâme într-o zi deja aglomerată, aceasta este una din situațiile în care și doar 10 minute pe zi te-ar putea ajuta să economisești timp și cu efecte pozitive pe termen lung.

Fie că este vorba de o scurtă practică de respirație sau să iei prânzul altundeva decât la birou, o baie înainte de culcare sau să poți să spui „nu” la tot felul de proiecte și obligații sociale, luarea de măsuri pentru a gestiona stresul este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți starea de bine.

Legăturile sociale

Singurătatea și izolarea socială sunt considerate unul dintre cei mai mari factori de risc pentru starea noastră de bine. Un studiu publicat în 2015 a demonstrat că lipsa legăturilor sociale ar putea fi la fel de dăunătoare pentru sănătatea noastră precum fumatul a 15 țigări pe zi. Nu avem nevoie de un cerc imens de prieteni sau de viață socială plină pentru a ne simți conectați. Sprijinirea doar a câtorva relații speciale este la fel de eficientă. Așa că, de ce nu iei legătura cu vreun vechi prieten, rudă sau cunoscuți pe care nu ia-i văzut de mult timp și invită-i la cină, la o cafea, sau scrie-le un mesaj de ziua lor de naștere. Ce zici de reluarea obiceiului de a mânca împreună cu familia? Până la urma nu există o modalitate mai bună de a te conecta cu oamenii dragi ca aceea de a mânca împreună.

Conexiunea cu natura este de deasemenea importantă pentru bunăstare, așa că faceți un efort pentru a ieși afară la o plimbare prin zăpada „crocantă”.

Obiective

Acest ultim pilon este de multe ori trecut cu vederea. Găsirea unui „scop în viață” a fost focus-ul mai multor studii din ultimii ani și a fost legat de o sănătate mai bună mentală și fizică, precum și obiceiuri sănătoase.

Dacă ți-ai găsit deja pasiunea sau scopul prin meseria pe care o ai, ești foarte norocos. Pentru alții poate să nu fie la fel de evident. Dacă nu ți-ai găsit încă rostul în viață nu e motiv să te îngrijorezi. Acest lucru nu este ceva neobișnuit și nu ești obligat să îl găsești de urgență. Poți să-ți stabilești mici țeluri cum ar fi să înveți o limbă străină, să înveți să cânți la un instrument, să te înscrii ca voluntar la o acțiune de caritate, să finalizezi un curs online sau sa participi la un eveniment sportiv, toate acestea pot avea un efect pozitiv asupra stării de bine. Începutul de an este momentul perfect pentru a stabili obiective. Scrie-le sau discută-le cu un prieten pentru a te responsabiliza și nu uita sa sărbătorești fiecare obiectiv atins!

Hannah Braye, Nutritional Therapist la Bio-Kult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

SunăTimite email