Obiceiuri zilnice care ne afectează sănătatea

Obiceiuri zilnice care ne afectează sănătatea

Dormi mult și îți iei vitaminele? S-ar putea să nu fii așa de sănătos precum crezi…

Atunci când sunt întrebați, majoritatea oamenilor pretind că sunt destul de sănătoși. Probabil nu fumează, fac exerciții fizice regulat, se spală pe dinți de două ori pe zi, și în general, mănâncă bine. Dar ce facem cu obiceiurile despre care nu realizăm că sunt dăunătoare sănătății? Am întrebat experții și iată care sunt acestea și ce putem face pentru a le evita.

Mâncatul târziu

Când lucrezi ore suplimentare sau se ivește o întâlnire cu prietenii, în ultimul moment, pare a fi imposibil să stabilești o oră regulată pentru cină și să o respecți. Dar mâncatul târziu nu îți aduce niciun beneficiu.

„A mânca prea aproape de ora de culcare este în strânsă legătura cu creșterea în greutate și depunerea de grăsime”, ne avertizează Hannah Braye, nutriționist terapeut la Bio-Kult. „Deasemenea împovărează sistemul digestiv, care, peste noapte ar trebui să se ocupe de regenerare și să consume din rezerve”. „Unele dovezi sugerează că un post de aproximativ 16 ore peste noapte, are o mulțime de beneficii pentru sănătate ”. Încercați să mâncați între 6 și 7 seara, sau cel puțin mutați masa de seară cu o oră sau două față de cum obișnuiați. Cea mai bună metodă pentru cei cu program încărcat este să organizăm gătitul pentru o săptămână în câteva reprize, așa încât să nu trebuiască să gătim după ce venim de la muncă, sau să avem la pachet cina dacă anticipăm că vom sta pană târziu.

Statul pe scaun toată ziua

Dacă lucrezi într-un birou, este greu să eviți statul pe scaun îndelungat. Cu toate acestea, în ultimii 5 ani, au fost publicate cantități uriașe de dovezi care evidențiază legătura dintre statul pe scaun și bolile cardiovasculare, diabet, unele tipuri de cancer sau chiar moartea.

Colegiu American de Medicină Sportivă recomandă celor care lucrează la birou să alterneze și statul în picioare cu mișcări ușoare, câte 2 ore pe zi, chiar până la 4 ore, în timpul serviciului. Pare imposibil, dar defapt nu este chiar așa.

„Cea mai simplă metoda de a pune în practică acest lucru este să trecem la un birou pentru stat în picioare, pe care angajatorii încep să îl introducă deja, luând pauze regulate pentru a sta jos. Dacă nu se poate să obțineți un astfel de birou, încercați să vă setați o alarmă la telefon sau computer pentru a vă aminti când este timpul să vă ridicați pentru o plimbare și o întindere. Înainte să vă dați seama, acest obicei va deveni o a doua natură.”

Efort fizic în exces

În zilele noastre, toată lumea știe că prea puțină mișcare afectează negativ sănătatea. Lipsa exercițiilor fizice în mod regulat poate duce la complicații, cum ar fii articulații slabe, probleme cardiovasculare, probleme cu greutatea. Dar știți că exercițiile fizice în exces pot și ele provoca probleme semnificative?

Dacă ați lucra în fiecare săptămână, în mod constat, peste orele de lucru corpul dvs. ar deveni curând extenuat. Același lucru este valabil și pentru exercițiile fizice. Da, organismele funcționează mai bine atunci când sunt active, dar au și acestea nevoie de timp de recuperare după efort. Zilele de odihna sunt esențiale pentru repararea mușchilor și tendoanelor, făcându-le mai puternice și eficiente pentru antrenamentul următor.

Pentru a vă antrena în siguranță, sunt suficiente 60 de minute de exercițiu de 3-5 ori pe săptămână. În acest fel veți asigura suficient timp organismului pentru refacere. În celelalte zile puteți să vă plimbați și să fiți activi dar nu este recomandat antrenament zilnic. Dacă simțiți că s-ar putea să vă încadrați în categoria celor cu antrenament în exces discutați cu antrenorul personal sau cu medicul dvs.

Conectat tot timpul

Întrebați-vă acest lucru: sunt vreodată „offline”?

Când iei cina, obișnuiești să trimiți ultimele e-mailuri? Când te uiți la televizor, navighezi și pe Instagram? În timp ce faci baie, urmărești filme pe Netflix?

Desigur, tehnologia este nemaipomenită. Rețelele sociale au deschis o lume cu totul nouă, mijloace sa fim conectați cu ceilalți, iar internetul este o resursă de informații incredibilă. Cercetările în curs de desfășurare spun că prea mult din acestea nu este benefic, dimpotrivă, poate afecta sănătatea mintală, scad puterea de concentrare și pot provoca dezechilibru chimic în creier. Din fericire, puteți ușor face ceva în privința aceasta. Pentru o săptămână, limitați folosirea internetului în scopuri personale la o oră pe zi și monitorizați beneficiile pe care le simțiți în ceea ce privește starea de spirit, energia, motivația. Există aplicații care blochează accesul la internet în anumite perioade, dacă se consideră că voința ar putea fi un impediment.

Nu consumați apă pură, proaspătă

Știm cu toții că trebuie, dar multi oameni nu beau suficientă apă pentru a menține o hidratare adecvată. Mulți presupun că primesc destule lichide din sucuri de fructe, ceai, cafea, dar pentru a beneficia cu adevărat în ce privește sănătatea, apa proaspătă trebuie să facă și ea parte din rutina zilnică.

Băutul apei este crucial pentru a fi sănătoși și pentru susținerea tuturor funcțiilor fiecărui organ al corpului, inclusiv, inimă, creier și mușchi. Lichidele duc nutrienții la celule, elimină bacteriile din vezica urinară și ajută la detoxifiere. Toate sunt importante, nu?

Academiile de știință și inginerie au ajuns la concluzia că un aport adecvat de lichide este în jur de 3,7 litri pentru bărbați și 2,7 litri pentru femei, 20% din acestea provenind din alimente și alte băuturi.

Cum să monitorizezi dacă bei destulă apă în fiecare zi? Analizează culoarea urinei, ar trebui sa fie de culoare galben pal în orice moment al zilei.

Dormitul prea mult

Dacă citești articole din multele publicate în ultimii ani vei afla cât de rău este să sari peste somn, dar nu prea se amintește despre efectele negative ale dormitului prea mult.

Prea mult somn poate apărea dintr-o serie de motive cum ar fi depresia, probleme de sănătate diverse, schimbarea fusului orar, munca în schimburi. Dar mai mult somn nu te va face să te simți neapărat mai bine. De fapt, aceasta are legătură cu tot felul de probleme de sănătate, inclusiv diabet, boli de inimă și chiar un risc crescut de deces.

Desigur, fiecare organism este diferit și poate avea nevoie de mai mult sau mai puțin somn. Cu toate acestea, în general, ar trebui să urmăriți să aveți în jur de 7-8 ore de somn pe noapte pentru sănătatea fizică și mintală.

Pentru a vă asigura că beneficiați cât mai mult de orele de somn, liniștiți-vă înainte de culcare, dormiți într-o cameră întunecoasă, culcați-vă și treziți-vă la aceleași ore chiar și în weekend, evitați exerciții solicitante și mesele grele înainte cu 2-3 ore de culcare.

Utilizarea telefonului în dormitor

Este un obicei la care se renunță greu, dar statul în pat în timp ce navighezi pe telefon noaptea, este din toate punctele de vedere o idee rea. Telefoanele emit lumină albastră care, a fost demonstrat că întrerup producția de melatonină responsabilă cu inducerea somnului mai mult decât oricare alte unde. Nu numai asta, dar stând cu ochii în telefon, deși acest obicei este foarte familiar când stai în pat și nu ai nimic de făcut, poate sa deterioreze ochii.

Într-un raport denumit „Protejați-vă ochii de dispozitivele digitale”, al The Vision Council, s-a găsit că 61% dintre americani au experimentat tensionarea ochilor după o folosire îndelungată a dispozitivelor electronice. Asta înseamnă două persoane din trei. Cel mai bun lucru pe care poți să îl faci este să investești într-un ceas deșteptător și să lași telefonul într-o altă cameră când te retragi pentru culcare.

Bazarea pe suplimentele cu vitamine

Ați făcut stocul de suplimente Omega-3, vitamina D, C, B? Trebuie să fi făcut ceva corect, nu? Nu, dacă le folosiți ca înlocuitor al alimentației. Administrarea zilnică a vitaminelor de sinteză ca înlocuitori pentru o dietă bogată în nutrienți este o cale oarbă pentru a fi sănătos. Mulți oameni sunt îngrijorați că alimentele de astăzi nu au nutrienții esențiali de care are organismul nevoie și, în schimb iau suplimente în speranța că vor maximiza aportul de vitamine. Cu toate acestea, se privează de fibrele și acizii grași esențiali care se găsesc în mod special în produsele alimentare, nutrienți necesari pentru funcționarea optimă a organismului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

SunăTimite email