Cum te simți cu digestia?

Cum te simți cu digestia?

Sistemul nostru digestiv este prima linie de apărare împotriva microbilor nocivi și a toxinelor care intră în organism, aici se absorb nutrienții care ne mențin viața și organismul într-o stare bună de funcționare. Dacă luați în considerare că peste 70% din sistemul nostru imunitar se află în intestin, nu este surprinzător faptul că un intestin sănătos va avea ca efect sănătatea generală a organismului și, de asemenea, un intestin nesănătos ar putea duce la îmbolnăvirea anumitor organe ale corpului.

Nutriționistul terapeut Claire Barnes de la Bio-Kult amintește 10 simptome care pot apărea dacă sistemul digestiv nu funcționează corespunzător:

1. Arsuri la stomac

Arsurile la stomac apar atunci când acidul gastric este împins în esofag, cauzând senzația de arsură. Se crede că aceasta se datorează unui sfincter relaxat între stomac și esofag. Recent a apărut o alta ipoteză și anume, în multe cazuri, ar putea fi prea puțin acid gastric ceea ce provoacă arsurile la stomac. Această teorie sugerează că este nevoie de mai mult timp ca stomacul să descompună alimentele, alimentul nedigerat începe apoi să fermenteze în stomac, producând gaze, ceea ce duce la împingerea acidului gastric în esofag. Atât o dezvoltare a Helicobacter pylori în stomac, dar și stresul pot avea ca efect scăderea nivelului de aciditate din stomac. Suplimentele bacteriene vii (probiotice) pot ajuta la inhibarea Helicobacter pylori în stomac și s-au dovedit a fi utile în reducerea nivelului de stres și creșterea la nivelul optim de aciditate în stomac. Acestea pot fi luate sub formă de supliment alimentar, cum ar fi Bio-Kult sau, de asemenea, aceasta mai poate fi crescută prin consumul de apă caldă și lămâie, oțet de cidru de mere sau Bitter suedez.

2. Balonări

Când apare balonarea, înseamnă că sistemul digestiv nu funcționează optim. Alimentele nu sunt sparte suficient, ceea ce încetinește digestia și crește fermentarea bacteriană, ducând la creșterea debitului de gaze și mărirea intestinelor. Suplimentele cu bacterii vii, cum ar fi Bio-Kult Advanced 14 tulpini, pot ajuta la îmbunătățirea digestiei prin eliberarea anumitor enzime, cum ar fi lipaza, care descompune lactoza (zaharuri din lapte). Ele ajută la creșterea acidității, ceea ce ajută la îmbunătățirea absorbției. Mâncați întotdeauna când vă simțiți relaxați și evitați orice v-ar distrage atenția, astfel încât dumneavoastră și organismul dumneavoastră să se concentreze pe digerarea mâncării din farfurie.

80.00 lei

3. Eczeme

Pentru că sistemul nostru imunitar și tractul digestiv sunt atât de interdependente, sănătatea unuia va afecta în mod inevitabil pe celălalt. Dacă există o supra-aglomerare a bacteriilor patogene în intestin, acest lucru ar putea duce la inflamație și deteriorarea pereților intestinali, provocând leziuni ale intestinului. Bariera intestinală acționează ca prima noastră linie de apărare, menținând la distanță toxinele, particulele alimentare nedigerate și agenții patogeni care intră în sânge. Dacă apare o deteriorare a pereților intestinali, sistemul imunitar localizat în intestin va trebui să fie în alertă pentru a încerca să oprească aceste produse dăunătoare să intre în sânge. O floră intestinală dezechilibrată, intestinul permeabil și alergiile alimentare au fost asociate cu eczeme. S-a demonstrat că bacteriile vii îmbunătățesc integritatea barierei intestinale și contribuie la menținerea echilibrului florei intestinale.

4. Indispoziția

Există o strânsă legătură între indispoziție și sistemul nostru digestiv. Adesea, atunci când ne simțim fără vlagă, ne pierdem apetitul și, în loc să mâncăm mese regulate, apelăm la alimente fast-food, adesea dulciuri. O alimentație necorespunzătoare poate duce la o floră intestinală alterată, care poate influența dispoziția noastră. Anumite tulpini bacteriene produc toxine care sunt capabile să traverseze atât bariera intestinală, cât și bariera hematoencefalică, afectând astfel buna-dispoziție. În schimb, bacteriile benefice pot produce serotonina care este denumită neurotransmițătorul fericirii. Este clar că atât îmbunătățirea echilibrului florei intestinale cât și îmbunătățirea dietei pot avea beneficii asupra sănătății funcției digestive și a stării de spirit.

5. Somnul insuficient

Menținerea unei rutine în fiecare zi este benefică pentru ritmul nostru circadian. O parte din această rutină include mese regulate și evitarea mâncatului prea târziu seara. Consumul de alimente bogate în proteine, în special cele care conțin triptofan, pot ajuta la creșterea melatoninei în creier. Melatonina este un hormon important pentru relaxare, necesar pentru a avea un somn bun. Aceasta se produce în organism în cantități tot mai mari în timpul serii. Suplimentele cu bacterii vii pot ajuta la îmbunătățirea absorbției nutrienților, astfel încât să îmbunătățească absorbția triptofanului și, prin urmare, creșterea nivelului de melatonină.

6. Febra fânului

Febra fânului este asociată cu un sistem imunitar sensibil, 70% fiind localizat în intestin este influențat de diversitatea microbilor intestinali. Nu este surprinzător, prin urmare, că există o legătură între severitatea unor astfel de alergii și starea de sănătate a intestinului nostru. Studiile au demonstrat că probioticele au ajutat la reechilibrarea florei intestinale și la susținerea un răspuns imunitar sănătos. Persoanelor care sufereau de febră de fân li s-a administrat un probiotic cu Lactobacili timp de doar 5 săptămâni și s-a observat o îmbunătățire semnificativă a calității vieții și, în special, o reducere a lăcrimării ochilor.

7. Infecții ale tractului urinar

Peste 80% din cazurile de infecții ale tractului urinar, cum ar fi cistita, sunt cauzate de creșterea excesivă a bacteriei E. coli care provine în mod normal din sistemul digestiv. Consumul de merișoare este recunoscut de mult timp ca fiind benefic pentru prevenirea și tratamentul infecțiilor urinare, inclusiv cistita. Cum multe infecții urinare provin dintr-o supra-aglomerare bacteriană în intestin, o altă soluție recomandată este re-echilibrarea florei intestinale cu un supliment de bacterii vii. Pentru cei care suferă de infecții recurente ale tractului urinar, ar putea fi de ajutor administrarea de Bio-Kult Pro Cyan, care conține atât extract de merișoare, cât și două tulpini de bacterii vii, despre care s-au demonstrat că inhibă bacteria E. coli.

8. Afte vaginale

Prezența predominantă a lactobacililor în vagin este recunoscută că formează un mediu acid care protejează împotriva infecțiilor. Studiile au arătat că flora vaginală redusă în lactobacili poate conduce la afecțiuni cum ar fi vaginita bacteriană, afte vaginale și infecții ale tractului urinar. Suplimentele cu bacterii vii s-au dovedit a fi benefice pentru restabilirea microflorei intestinale și vaginale și în special pentru activitatea lor antimicrobiană împotriva E. coli. Este cunoscut faptul că bacteriile benefice întăresc flora intestinală și flora vaginală, ajutând la prevenirea apariției Candidei în zona intestinului și vaginului. Usturoiul este bine cunoscut pentru proprietățile sale antimicrobiene puternice. Candida albicans este deosebit de susceptibilă la ingredientul activ allicin al usturoiului care inhibă creșterea și trecerea acesteia într-o formă invazivă. Bio-Kult Candéa a fost conceput special pentru a ajuta la inhibarea supra-aglomerării cu Candida, formula conține usturoi, extract de grapefruit și șapte tulpini de bacterii vii.

80.00 lei

9. Răceli frecvente

O modalitate eficientă de a vă îmbunătăți sistemul imunitar este prin îmbunătățirea sănătății tractului digestiv, având în vedere că peste 70% din sistemul imunitar se află în intestin. Sistemul imunitar din interiorul intestinului este prima noastră linie de apărare împotriva virușilor nocivi care pătrund în organism. În primul rând, asigurați-vă că aveți o alimentație sănătoasă, alimente integrale, consumând o varietate de legume de toate culorile și proteine sănătoase, alături de multa apă între mese. În plus, consumarea de murături, care conțin un număr mare de bacterii benefice, ar putea ajuta la menținerea în echilibru a florei intestinale și îmbunătățirea funcției digestive și a sistemului imunitar. În studii, s-a demonstrat că suplimentele cu bacterii vii reduc riscul și simptomele bolilor aparatului respirator.

10. Creșterea în greutate

Bacteriile din intestinul nostru pot avea o influență imensă între produsele alimentare la care râvnim și creșterea în greutate . Un dezechilibru în microflora intestinală și o diversitate bacteriană scăzută este întâlnită frecvent la cei obezi, comparativ cu indivizii slabi. Microbiomul intestinal al unei persoane obeze pare să aibă o capacitate crescută de a absorbi energia din alimentație. Atunci când vrei să slăbești este esențială menținerea sănătății și a echilibrului intestinal cu ajutorul unui probiotic. Deasemenea este foarte important consumul de fibre, cum ar fi tărâțele de psyllium și aport de crom pentru a păstra în limite normale zahărul din sânge.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

SunăTimite email