Află totul despre probiotice

afla totul despre probiotice

Poate că ați auzit adesea despre acestea, însă nu știți exact ce rol au, cum pot să ajute și cat de benefice sunt de fapt pentru organismul uman. În cadrul acestui articol vă vom oferi informații detaliate despre probiotice și scopul acestora.

Ce sunt, de fapt, probioticele?

O definiție generică ar spune că probioticele reprezintă antibiotice prezente în stare naturală în mediul înconjurător, având potențial ridicat în combaterea bacteriilor nocive. La nivelul organismului uman, probioticele îndeplinesc un rol extrem de important.

probiotice

Acestea ajută la oprirea procesului de dezvoltare a bacteriilor dăunătoare, sporind producția de acid lactic sau peroxid de hidrogen din organism. În acest fel, probioticele sunt responsabile în mod direct pentru susținerea sistemului imunitar și a capacității de autoapărare a organismului împotriva acțiunii potențialilor agenți patogeni.

Probioticele sunt bacterii, însă nu orice fel de bacterii. La auzul denumirii de bacterii mulți ar putea atribui probioticelor un rol negativ, însă situația este exact inversă. Probioticele sunt, într-adevăr, microorganisme vii, bacterii, care au însă rol benefic pentru organism, oferind un plus de sănătate celui care alege să le consume.

În special la nivelul sistemului digestiv, există bacterii dăunătoare și benefice, iar echilibrul dintre acestea trebuie menținut tot timpul. Bacteriile benefice inhibă acțiunea celor dăunătoare, prevenind riscul apariției diverselor afecțiuni. În egală măsură, microflora de probiotice din sistemul digestiv facilitează sintetizarea vitaminelor și nutrienților, ajută la metabolizarea medicamentelor și la fortificarea sistemului imunitar.

Unde pot fi găsite probioticele

Răspunsul stă în paginile site-ului bio-kult.ro. Vestea bună este că probioticele pot fi consumate atât sub forma de supliment, cât și preluate din surse naturale.

Ce surse principale de probiotice există?

Patru dintre cele mai uzuale alimente, pe care unele persoane le consuma zilnic, conțin probiotice. Este vorba despre:

  • Iaurt – ajută la îmbunătățirea digestiei și la fortificarea sistemului imunitar, poate preveni cancerul de colon și osteoporoza și ajută de asemenea la scăderea nivelului tensiunii arteriale. Cel mai indicat tip de iaurt este cel natural, preparat în casă, întrucât iaurturile din comerț conțin de cele mai multe ori fructoză, conservanți și arome obținute pe cale sintetică.
  • Varza murată și murături – cu numeroase beneficii asupra sănătății, murăturile obținute prin fermentație (cele în saramură, nu cele în oțet) pot fi folosite cu succes la tratarea alergiilor și prevenirea numeroaselor afecțiuni. De asemenea, murăturile și varza murată reprezintă o importantă sursa de vitamine esențiale: A, B, C și E.
  • Ciocolata neagră – rolul acesteia este binecunoscut, prin cantitatea ridicată de antioxidanți conținută. Aportul suplimentar de energie pe care îl aduce organismului este completat și de numărul ridicat de probiotice pe care îl conține ciocolata neagră.
  • Lapte de soia – pentru a preveni și chiar combate numeroase infecții și afecțiuni, laptele de soia poate fi ideal. Contribuția acestui aliment la obținerea unui sistem digestiv perfect sănătos se datorează ingredientelor: la o singură cana de lapte de soia, există un conținut de peste 25% calciu, un procent între 10-30% de vitamina D (care ajută la fixarea calciului în organism), aproximativ 10 grame proteine, acizi grași esențiali, dar și numeroși antioxidanți sau vitamina E.

Când e recomandat să luăm probiotice?

De regulă, un tratament cu probiotice este recomandat oricând, la orice vârstă. Pentru a menține un echilibru sănătos în flora bacteriană de la nivelul sistemului digestiv, probioticele sunt mai mult decât indicate.

Sub formă de supliment alimentar, probioticele pot fi administrate zilnic, dar mai ales în perioadele în care se folosește un tratament medicamentos. Adesea acesta afectează flora intestinală (în special antibioticele), iar pentru a o proteja, probioticele sub formă de suplimente nutritive sunt mai mult decât indicate.

Cu toate aceste recomandări, apelați și la un medic specialist și nu vă administrați probiotice fără a consulta și un specialist. Pentru mai multe detalii despre probiotice, accesați blogul nostru.

Acest articol a fost postat în Blog. Adaugă linkul la favorite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *